dilluns, 5 de novembre del 2007

Els pirates de Lampedusa



Després d'uns dies de molta feina i poca activitat al blog, tornem a penjar algunes feines que hem acabat aquests dies.
Aquesta l'arrossegàvem des de l'estiu... Un encàrrec per Cruïlla pel tercer llibre (i segurament l'últim) d'en Gorka i les aventures del Verdera, escrits pel Josep Lorman.

Aquest ha estat un encàrrec també una mica atípic, extranyament els llibres anteriors (el primer, es va haver de fer en un mes, el segon en un mes i mig...) van ser encàrrecs llampec, i en canvi aquest últim hem anat sobrats de temps, però com sempre he hagut de córrer a l'hora d'entregar, s'han de respectar les tradicions!
Si tens temps, no acabes de veure mai els dibuixos definitius, i et poses a tocar i retocar... I t'hi podries estar eternament.
A tall d'anècdota: sujuru que la nit abans d'entregar, vaig voler canviar un personatge que duia una pistola... No m'acabava d'agradar... I ara, que ja està entregat, encara el tornaria a tocar!

Però bé, ara ja està. És una llàstima que el Lorman decideixi acabar la sèrie aquí!
El personatge no esta esgotat, i els arguments podrien continuar evolucionant i fent créixer els personatges. Des d'aquell primer El nen que jugava amb les balenes, (que va ser el llibre més venut de la col·lecció el 2005-06, que ens va merèixer un premi i ens va permetre conèixer en Lorman), fins aquest tercer, les històries han anat canviant cap a una aventura més típicament de thriller juvenil.
És una pena que decideixi tancar aquí la sèrie... Jo ja em veia formant tàndem amb el Lorman, com un Junceda i un Folch i Torras (apa aquí!). Però bé, ha estat molt bé mentre ha durat! Per a mi ha sigut, durant el temps que ha durat, l'únic contacte amb el còmic. Després de tots aquests anys dedicat a la il·lustració més infantil, cada nou llibre jo me l'he plantejat com si es tractés d'un àlbum per Casterman! Amb molts menys dibuixos, clar, de 46 pàgines a 8 il·lustracions i una portada, però bé encara que sintètic, per mi era com treballar en un còmic: documentació, personatges, enfoc... Bé, que mirava que quedés tan bé com jo ho podia arribar a fer en cada moment. Imagino que algun dia un jove lector contemplarà els dibuixos dels tres llibres i dirà "són com un còmic" i així en la justícia còsmica que existeix només dins el meu cap, jo podré morir tranquil, perquè, per aquell nen (i només per aquell nen, que trist), jo vaig ser un dia dibuixant de còmic!
No, no, no m'he fumat res, és que tot i que cada dia em sento més preparat per començar els projectes de còmic que hem anat escrivint amb el temps, també veig que la feina d'il·lustrador em té massa absorbit com per plantar-me i llençar-me de cap al còmic... Amenaço: algun dia ho faré! I veuran la llum "La carta submundi", amb les aventures del Capità Bern i el Seadelphis... L'Ed començarà els seus viatges cap al més profund per conèixer els seus origens, i algun dia tornarà a sortir el tren del Conte d'atzar... I tantes i tantes històries embastades, guions, projectes, somnis... I cabòries!!! Ja semblo l'Estevet de l'Auca del Senyor Esteve, lamentant-me de la vida que no he dut!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Felicitats per la nova feina feta!
No coneixia els altres volums, però el resultat de les imatges d'aquest, em sembla molt guapu!

Una abraçada i felicitats, altra vegada!

Xavier Salomó

Anònim ha dit...

Felicitats per la feina.
Aprofito per presentar-vos el meu bloc i dir-vos que us tinc enllaçats. Anem fent créixer la xarxa LIJ!

Anònim ha dit...

Ei! Jo també us tinc enllaçats!
Bona feina si senyor! Felicitats!
http://jordibaezailustrador.wordpress.com/